Svar på en fråga!

Hej Vanessa!
Jag undrar lite om din konståkning, hur länge har du åkt och hur många gånger tränar du varje vecka? Vilka tester har du och vilket märke har du på dina skridskor? Jag har Graf :) Vilken låt åker du till i ditt prgram? :D

                                                                                                                                                        

Jag har åkt konståkning i ungefär 10 år, jag började åka när jag var ungefär 5 år och har åkt sen dess. Jag började i skridskoskolan som alla andra och gick med tiden upp i grupp. Jag var ganska seg i skridskoskolan och det tog ganska lång tid. När jag väl klarat mig ut ur skridskoskolan så började jag åka team. Jag åkte team i ungefär 4 år innan jag tröttnade och bestämde mig för att börja köra singel. När jag började men singel så åkte jag i en grupp som hette B2. I B2 Gruppen ingick Jag, Sonja, Vilma och Denice. Min högsta önskan då var att få komma med i A gruppen som vi oftast tränade med! Med tiden blev jag allt bättre och fick äntligen ingå i A gruppen som jag så länge velat. I denna A grupp är gruppen jag åker i än idag. Min tränare heter Linn Arvidsson och är just nu gravid så vi har fått en extra tränare som heter Amanda Nylander och är fördetta VM åkare.
Jag har träning 4 dagar i veckan, Måndagar, Onsdagar, Torstamornar innan skolan, Torsdagar efter skolan och Lördagar. Detta är totalt 11 timmar i veckan som jag tränar konståkning! Jag har testerna FRI 4 och BASIC 4. Dom skridskorna jag åker på har märket “Graf Washington” och skenan heter “Gold seal”. Jag är riktigt nöjd med mina skridskor!
 
Efter som jag tävlar i en klass som heter “Junior A” så betyder det att jag tävlar med två stycken program. Jag har ett Långprogram och ett Kortprogram. Skillnaden på dessa program är att dom är olika långa och har olika många moment i. I mitt kortprogram har jag en musik som heter “Classical Gas” som  är skriven av “Vanessa – Mae” och i mitt långprogram åker jag till en musik som heter “Standing the storm” och är skriven av “William Joseph”.
 
Jag hoppas du fick svar på dina frågor!
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Jagarinac

Svar: Hej Vanessa! Det är en som vill köpa min skinnjacka för 200 så hon kommer att få pröva den och vill hon inte ha den så hör jag av mig till dig! :)

2011-03-05 @ 13:04:32
URL: http://oliviajagarinac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0